U bent hier: oplossing

ALL - ander probleem

Heel wat problemen kunnen door u thuis worden opgelost zonder dat u hiervoor een tussenkomst van uw verkooppunt of onze dienst nodig heeft. Bijna alle mogelijke problemen met Intex artikelen en hun oplossingen staan vermeld op deze website. 

Indien u echter de oplossingsmethode voor uw probleem niet heeft gevonden op deze website kunt u het probleem melden bij uw verkooppunt of onze dienst.

Intex heeft zijn artikelen ingedeeld in 4 productfamilies. Indien u het probleem met uw artikel niet terugvindt, kies dan één van volgende mogelijkheden en klik daarna op de oplossingsmethode voor het probleem:  

  1. PureSpa of een accessoire ervan: klik hier;
  2. Zwembadset of een accessoire ervan (bvb. de filterpomp, zandfilterpomp, zoutwatersysteem, ...): klik hier;  
  3. Luchtbed of de geïntegreerde luchtpomp ervan: klik hier;
  4. Ander Intex artikel (bv. een klein opblaasartikel of boot): klik hier.

Waarom vindt u dit artikel niet of geen oplossing voor het probleem?

Vindt u het artikel niet op deze website?

  • Het is niet van het merk Intex: zoek in de handleiding bij het artikel het adres van de dienst-na-verkoop en contacteer deze dienst. 
  • Het wordt niet in België en/of Luxemburg verkocht;
  • Het is een klein opblaasartikel (bvb. met een waarde van minder dan € 50) waarvoor de dienst-na-verkoop wordt verzorgd door de verkoper.
  • Het wordt al langer dan 4 jaar niet meer verkocht; 

Vindt u de oplossingsmethode voor het probleem met uw artikel niet op deze website? Waarschijnlijk komt dit probleem zelden voor of betreft het een nieuw probleem waarvoor nog geen oplossing werd geformuleerd.

Oplossing

1

U vindt het Intex artikel niet op deze website?

2

Klein opblaasartikel

bv. een speelcenter, klein zwembadje, zwembandjes, duikbrilletje, ride-on, onderwaterspeelgoed, opblaasbare dieren ... (meestal met een verkoopprijs lager dan €50)

Voor de dienst-na-verkoop kunt u zich richten tot de verkoper van dit artikel:

  • Gelieve het aankoopbewijs en het defecte artikel voor te leggen aan de verkoper.
  • Indien het probleem binnen de fabrieksgarantieperiode (zie handleiding) wordt gemeld en de verkoper kan vaststellen dat het defect veroorzaakt is door een fabricagefout dan zal hij een omruiling of terugbetaling van het artikel voorstellen.

3

Het Intex artikel is niet meer in garantie

In het geval dat de garantietermijn van het Intex artikel is verstreken zijn er 2 mogelijkheden: 

  1. U koopt een nieuw wisselstuk aan en vervangt het defecte wisselstuk. U kunt dit bestellen bij de verkoper van uw Intex artikel of via de webshop op deze website. Let wel, enkel de wisselstukken die u in de handleiding bij uw Intex product vindt kunt u zelf vervangen. Interne onderdelen kunnen enkel worden vervangen door een daartoe bevoegd technicus.
  2. U registreert het probleem op deze website: selecteer op de homepage de productfamilie en het product en volg de oplossingsmethode voor uw probleem. Na registratie ontvangt u vrijblijvend een offerte voor transport, diagnose en herstelling van uw Intex artikel.

4

Exclusief verkocht Intex artikel

Indien de verkoper van het Intex artikel de exclusiviteit op de verkoop ervan, dan dient u zich voor de dienst-na-verkoop tot de verkoper te richten.

5

Het Intex artikel werd niet aangekocht in een Belgische of Luxemburgse winkel

  • Wereldwijd worden er artikelen van Intex maar niet alle door Intex artikelen worden op de Belgische en Luxemburgse markt verkocht.
  • Op deze service website vindt u enkel de oplossingsmethodes voor Intex artikelen die in België en Luxemburg worden verkocht.
  • Bij bepaalde consumenten leeft het misverstand dat alle wetten en regels m.b.t. de import van producten door Europa worden bepaald. Dat is niet zo.
  • Zoals alle landen hebben ook België en Luxemburg specifieke wetten en regels waardoor niet alle artikelen gehomologeerd zijn voor onze markten.
  • De distributeur voor België en Luxemburg brengt Intex artikelen op de markt die aan de behoeften en eisen van de Belgische en Luxemburgse consument voldoen.
  • Voor de dienst-na-verkoop voor in het buitenland aangekochte Intex artikelen die niet aan de lokale wetten en regels voldoen verwijst onze dienst door naar de verkoper van het artikel.

6

Een nieuw of weinig voorkomend probleem

Op deze website vindt u niet alle mogelijke oplossingen voor alle mogelijke problemen. Het is mogelijk dat het een nieuw of weinig voorkomend probleem betreft waarvoor er nog geen oplossing is geformuleerd.

In dergelijk geval kunt u het probleem online registreren. Na registratie onderzoeken wij dit probleem en contacteren we u per e-mail om bijkomende vragen te stellen en/of om u een geschikte oplossing voor te stellen.

7

Andere oplossing

  • Het Intex Service Center geeft technisch advies en herstelt of vervangt indien nodig defecte stukken.
  • Indien u een andere oplossing wenst, bv. een omruiling met een ander artikel, een terugbetaling, dient u zich te richten tot de verkoper van het artikel.

Registreer het probleem

1) Maak een foto van uw aankoopbewijs, het zwembad in zijn omgeving en van het lek dat u vond;
2) Klik op "Mijn probleem is hiermee niet verholpen";
3) Volg de verdere instructies om het probleem te registreren en de foto's op te laden. 

Op basis van de door u verstrekte gegevens kan onze dienst meteen de diagnose van het probleem stellen en een geschikte oplossing voorstellen. 

Opvolging door de dienst:

  • Na registratie ontvangt u een automatische e-mailbevestiging met het ticket ID-nummer.
  • Telefonische registraties worden niet aanvaard.
  • U ontvangt onze oplossing binnen de 2 à 3 werkdagen, behalve op piekmomenten.

Belangrijk om weten:

  • Indien u onze dienst telefonisch wenst te contacteren dient u het probleem eerst te registreren en uw ticket ID-nummer klaar te houden;
  • De dienst is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 10 tot 12 en van 14 tot 16u. 
  • De dienst beschikt niet over een technicus die ter plaatse herstellingen doet;
  • Het atelier kan enkel worden bezocht op afspraak;
  • De dienst is gesloten in het weekend, op feestdagen en tussen Kerstdag en Nieuwjaar.
  • Indien u niet kan registreren via deze website vindt u onderaan in het registratieformulier het e-mailadres van de dienst.